Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
ז'ידאשיב (זידיטשוב)

ז'ידאשיב (זידיטשוב)

מייסד חסידות זידיטשוב היה רבי צבי הירש מזידיטשוב בנו של רבי יצחק אייזיק ספרין. ממשיכי דרכו היו אחיו וצאצאיהם: רבי משה מסאמבור, רבי אלכסנדר סנדר מקומרנו (אביו של רבי יצחק אייזיק ספרין מקומרנו), ורבי יששכר בער מזידיטשוב.רבי יששכר בער החל לכהן כאדמו"ר בזידיטשוב לאחר פטירת אחיו, רבי צבי הירש, אולם הוא נפטר כעבור שנה. בנו היחיד, רבי יצחק אייזיק שהיה גם הוא תלמידו המובהק של דודו החל לכהן בפועל כאדמו"ר בזידיטשוב בשנת תרט"ו. רבי יצחק אייזיק היה ידוע כגדול בתורה ובחסידות ותחת הנהגתו התרחבה מאוד החסידות. כדודו וכדרכה של שושלת זידיטשוב הרבה לעסוק בזוהר ובתורת הקבלה וכך גם ספריו שנכתבו על דרך קבלת האר"י. הוא מהבולטים מההוגים החסידים שדרכם הייתה דרך קבלת האר"י הקלאסית

חסידים רבים נהרו לחצרו ובהם גם רבנים ואדמו"רים חשובים. תלמידו המובהק היה רבי יוסף מאיר וייס מספינקא מייסד חסידות ספינקא. בניו וצאצאיהם כיהנו גם הם כאדמו"רים בזידיטשוב ובעיירות נוספות.בשל ההערצה הרבה כלפיו, והעובדה שאדמו"רים רבים היו מתלמידיו, חדרו מנהגי זידיטשוב לחצרות חסידיות נוספות, בהם חסידויות טאש, קסן, ספינקא, קומרנא, קאליב. כן שרדו ניגונים שמקורם בחסידות זידיטשוב בחסידיות בעלזא ובמונקטש.

ספריו של רבי יצחק אייזיק מזידיטשוב: "פירוש מהרי"א" על מדרש רבה וילקוט שמעוני ו"ליקוטי תורה וש"ס" על התורה. תולדותיו וסיפורים אודותיו כונסו בספר "פאר יצחק".

צדיקים הטמונים בו:

רבי יצחק אייזיק אייכנשטיין מזידטשוב זיע"א
רבי יששכר בעריש בנו של רבי יצחק אייזיק מזידטשוב,נפטר: ז' סיון תקצ"ב
רבי משה מסמבור אב"ד זידיטשוב, מח"ס תפלה למשה,זיע"א   
רבי צבי הירש מזידיטשוב מח"ס עטרת צבי, נפטר: י"א תמוז תקצ"א

UL. BENDERY 16/3

 

מייסד חסידות זידיטשוב היה רבי צבי הירש מזידיטשוב בנו של רבי יצחק אייזיק ספרין. ממשיכי דרכו היו אחיו וצאצאיהם: רבי משה מסאמבור, רבי אלכסנדר סנדר מקומרנו (אביו של רבי יצחק אייזיק ספרין מקומרנו), ורבי יששכר בער מזידיטשוב. רבי יששכר בער החל לכהן כאדמו"ר בזידיטשוב לאחר פטירת אחיו, רבי צבי הירש, אולם הוא נפטר כעבור שנה. בנו היחיד, רבי יצחק אייזיק שהיה גם הוא תלמידו המובהק של דודו החל לכהן בפועל כאדמו"ר בזידיטשוב בשנת תרט"ו.

הפניות נקראות ומועברות לטיפול אך ללא מענה אישי

השאירו לנו הודעה בטופס הבא:

שמות התורמים יוזכרו על ציון הבעל שם טוב זי"ע